torsdag den 13. marts 2014

Udfordringsprojekt uge 11

I denne uge har jeg hæklet i garn no. 3. Det har jeg glædet mig til for det føles rigtigt lækkert. Jeg har tre farver og hver farve skal til denne hat hækles forskelligt. Der laves fastmasker(hvid), stangmasker (lime)og dobbelt stangmasker(advokado). Derudover skal jeg i denne hat prøve at øge maskeantallet og formindske maskeantallet.

Der er mange tråde at holde styr på bagsiden, der går ikke altid lige så godt.

 Synes ellers, at jeg var ved at have styr på ,hvordan jeg skal gøre ved farve og omgangs skift, så det kommer til at se så jævnt og pænt ud som muligt, men nej det driller igen øv.

 Ja det er så ikke det eneste der driller ved denne hat....

Modellen skulle have været længere så der hang noget ned bagtil, men garnet slap op. med det resultat at den nærmest har smølfefacon, på den ikke så fede måde.

Derfor vælger jeg at trævle noget af den op og ændre på hatten. Jeg eksperimenterer med at lave den en ganske lille smule længere ved ørerne ,så det ikke trækker ind når det blæser. Først hækler jeg frem og tilbage ved ørerne, men det bliver ikke godt, så ender med at lave dobbelte stangmasker ved ørerne det er faktisk nok til ,at den lige slutter bedre til.




 Den er åbenbart ikke så  grim som den anden, for den her vil Trine godt sidde model med.

Resterne bruger jeg til et lille pandebånd.(Kunne dog godt have brugt lidt mere garn)

Bøvler lidt med at få første ring sluttet sammen så den ikke snor sig, men endelig lykkes det:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar