søndag den 9. marts 2014

Udfordringsprojekt uge 10

Så er den første hat blevet færdig:-)

Uha det har været svært.Jeg kommer ofte til at trække tråden igennem uden at al garnet kommer med, så må jeg tilbage og trævle op igen. Det er fordi garnet er så tykt og består af så mange tråde at det sker. 

Jeg har bakset en del med at få overgangene ved omgangsskift og farveskift til at blive pæn.

Jeg må sidde og læse meget i opskriften de mange første omgange, da jeg her skal fordoble maskerne efter et nøje beskrevet mønster.

Hele hatten er lavet med halvestangmasker og så sluttet af med en række fastmasker, som er hæklet omvendt ved at hatten blev drejet.


 Med hensyn til at dække ørerne, er hatten godkendt.

 Uha min familie er nærmest i chok:``Du har da vel ikke tænkt dig at gå med den?``

Må jo nok erkende, at farverne er lidt vel friske til en dame på min alder.

Kan jo bruge den som reflekshat:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar