søndag den 23. februar 2014

Udfordringsprojekt. uge 8

 Jeg finder nogle rester af garn og efter opskrift går jeg igang med at hækle en blomst. Må trævle op nogle gange, da der bliver alt for stor forskel på de enkelte blade.


 Dernæst øver jeg mig i at hækle fastmasker, så stykket bliver lige i begge sider. Det er svært at vurdere, om jeg får lavet flere masker så det bliver større og større, så får lige Mette til at se på det da vi er på indkald. Hun siger at mit opslag af masker ikke har været elastisk nok derfor virker det som om det bliver større men maskeantallet er stadig det samme som da jeg startede.



 Så tager mobiltasken til min søster form .


 

 Kan ikke vente med at komme i gang med My Boshi hatten, så vælger at begynde lidt før planlagt.

 Må lave starten om fire gange før jeg er tilfreds.

Uha  det er svært at hækle i dette garn, må virkelig koncentrere mig for ikke kun at få halvdelen igennem næste maske. Har lidt problemer  ved farveskift så prøver at tage den nye farve når jeg skal lave kædemasken og derefter en luftmaske. Det virker bedre.

 Her ses hækleprøven jeg startede med at lave. Den blev en lille smule for stor på den ene led ,men tænker at det nok regulere sig efterhånden som jeg vender mig til garnet.

 Jeg er overrasket over så tykt det bliver. Det ligner en grydelap.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar