søndag den 23. februar 2014

Biotop 5 skovtur

              En tur i Østerskoven d. 22 feb. hvor jeg vil have fokus på forårstegn samt afprøve en metode til at måle træer.


Vi når kun lige ind i skoven, da disse hasselranker minder os om, at vi nu går mod foråret.


Inspireret af vores landart-tur laver jeg disse to opstillinger. Den første følger naturens form den anden bryder med den.

Slyngplanten kaprifolie er også begyndt at få blade på.


Ja så er der gang i muldvarpene.

Hyldetræet har også fået blade på.
Fra bogen ``Familiens naturbog``af Thomas Bille og Leif Schack-Nielsen s 203 vil jeg prøve at finde ud af hvor højt et træ er.


Aktiviteten bliver lidt vanskeligere end jeg lige havde regnet med, da det jo kræver at jeg skal kunne se min mand, som går ud til siden . De to første træer vi måler er begge ca 16,5 m og den tredje 6,5 m. Vi snakker om, at det kunne være spændende næste gang min mand skal fælde et træ, så prøve metoden og så måle træet når det er fældet, for at se nøjagtigheden i målingen.
                                                    Både mos og græs er begyndt at gro.
Vintergækker i skoven.


Her ses en gren fra et hyldetræ som er knækket af træet, men den skyder stadig.
I skovbunden kunne vi også se at mange af ukrudts planterne er kommet godt i gang med at vokse.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar