mandag den 21. april 2014

Udfordringsprojekt uge 16.


Den næste hat jeg vil lave skal strikkes i 100 % uldgarn. Jeg vælger denne gang en lys lilla farve, da jeg er ved at være lidt træt af de grønne farver. I denne hat prøver jeg, at gå anderledes ned i tråden, det giver et fint rillet mønster på den ene side og et lidt anderledes mønster på bagsiden.

 Denne gang ser det fornuftigt ud med hækleprøven.

Som det sikkert kan fornemmes på billedet skal der i denne opskrift tages ekstra masker ud efter et helt nøje mønster. Uha sikke et tælleri.

 Her ses mønsteret på bagsiden.

Ja denne hat blev da ikke for lille. 

 Jeg vælger at tage chancen og komme den i vaskemaskinen og filte den.

 Det gør at hatten får en mere fast form og nu begynder det at ligne en konkurrent til den grå hat.

Foto følger senere

Ingen kommentarer:

Send en kommentar