søndag den 1. december 2013

Maling af dukkehoved.



Maling af dukkehoved.

D. 1/12.


Nu er det tid til at få malet hovedet til stangdukken.

Starter med at komme en stor klat hvid maling ud på brædtet, og blander så ganske lidt rød farve i . Den bliver for lyserød .


Så finder jeg noget gul maling frem og begynder at blande den i. Der skal mere i end jeg lige først havde regnet med.


Så kan der males......

Må undervejs komme mere vand i da det er for tykt.


Finder en lille boks frem til resten af malingen ,hvis der bliver brug for at male mere ,når det er tørret, da jeg ikke er sikker på at ramme samme farve igen.



Så kom der lidt farve på dukken.

Det har været en spændende proces at beslutte hvordan dukken skal se ud. Først så jeg en gammel mand evt. med lidt hår rundt i en krans ved ørerne( den lignede lidt min afdøde farfar). Så syntes jeg næsen sagde det skulle være en heks. Dernæst overvejede jeg at skære noget af næsen væk og lave en klovn. Men nu ved jeg hvad den skal være : Hils på nissen Fimpe:-) 

Det er lidt det samme som sker når børn leger : tingene ændre sig hele tiden og der opstår nye muligheder.



I tørreprocessen skrumpede hovedet meget ind og blev rynket, men hænderne blev ikke mindre i omkreds de blev bare lidt hule på bagsiden. Det betyder nu at de er lidt for store i forhold til hovedet . Skoene blev hule både foran og bagpå.


Næste step er at få malet øjne når resten er tørret .

D.4/12


 Starter med at male øjnene helt hvide.

Så blander jeg en lyseblå . 

Med en sort males pupiller. 

 Der tegnes øjnvipper , males læber og kommes lidt rødt på kinderne.

Dupper kinderne med noget vand for at det ikke bliver for rødt. 

Uha nu ligner det jo en dame :-( 

Ja så er der kun en ting at gøre ... Fimpe er vokset op og er nu blevet til julemandmed skæg.


Ho Ho Ho......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar